23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Teknologi og fysiske butikker går hånd i hånd hos Bianco

Skokæden Bianco går nye veje. Målet er at trække teknologien fra webshop og hjemmeside ind i de fysiske butikker.

Hos skokæden Bianco skelner man ikke mellem webshoppen og de fysiske butikker. Det er én og samme forretning, og det er vedvarende opgave at få de to sider af forretningen til at spille bedre sammen, skriver dagbladet Børsen.

Marketing- og onlinechef hos Bianco Søren Filbert fortæller, at når Bianco udvikler onlineværktøjer, så er det hele tiden med det mål for øje, at det skal spille sammen med de fysiske butikker.

Skoreolen genkender dig

Filbert er konstant på udkig efter ny teknologi, ligenu er det dog genkendelsesteknologi, der optager ham. Målet er, at man på Biancos hjemmeside, vil få anbefalet sko ud fra de sko, man allerede har søgt på. En funktionalitet Søren Filbert gerne ser overført til den fysiske forretning.

- Vi har ikke set den rigtige teknologi endnu, så det er stadig i sin vorden. Men lige nu kigger vi på nogle sensorer, man kan sætte op i en butik. I din telefon kan du så have en app, der registrerer, at du bedst kan lide brune sko og bruger størrelse 42. Og når du så går ind i butikken, vil det være muligt at gå hen til en reol med sko, hvorefter sensoren registrerer, at det er dig. Og så dukker det op på din telefon, at den sko har vi faktisk på lager i din størrelse, forklarer han om samspillet mellem det digitale og det fysiske hos Bianco

Bianco har i dag over 100 butikker i Nordeuropa.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.081